Varanassi - Reisverslag uit New Delhi, India van Rene Besamusca - WaarBenJij.nu Varanassi - Reisverslag uit New Delhi, India van Rene Besamusca - WaarBenJij.nu

Varanassi

Door: Varanassi

Blijf op de hoogte en volg Rene

03 Januari 2011 | India, New Delhi

Varanassi

Iedereen nog een heel gelukkig nieuwjaar gewenst.
Wij zaten om 00:00 uur ( dat is dus om half negen s`avonds in nederland) in de trein. Dat was wel een heel aparte nieuwjaarviering. We hadden wat alcohol onze coupe ingesmokkeld en dronken dat met cola ( behalve ik dan : ik was de BOB vanwege mijn medicijnen). Vanaf het station van varanassi zijn we naar het hotel gebracht en lopend naar de ghats waar een viering voor Visha was wat in het donker erg spectaculair werd gegeven.
Volgende ochtend om kwart voor 6 ( helaas was het bewolkt dus geen zonsopgang) met een bootje langs heel veel ghats waar ze bij een paar vieringen deden en ook nog naar een ghat waar ze voorbereidingen troffen om de doden te verbranden: er lage hele stapels hout klaar. smiddags naar de verbrandingen geweest wat dus op de kant gebeurd in een continue stroom, na een verbranding wordt vervolgens de as in de Ganges geschoven: het ultieme einde voor een hindoe: als ze in de Ganges zich ooit hebben gebaad en na hun dood hun as erin is uitgestrooid hebben zij een van de uitersten volgens hun geloof bereikt . Daarna door de vele smalle straatjes met heel veel winkeltjes en handnijverheid gelopen en in een rustige binnentuin met een grote tempel bij een restaurantje Phulwari gegeten
De volgende dag buiten Varanassi naar de boedhistisch tempels en smiddag eerst langs de ganges naar het lotusrestaurant met een prachtig uitzicht over de ganges en heerlijke relaxkussens en daarna een priveyogales ( hatha geloof ik) gevolgd: wat wil een mens nog meer:yogales in Varanssi met op de achtergrond de geluiden van Varanassi . De vrouw die mij les gaf woont daar met de hele familie in de smalle straatjes langs de ganges